Порядок дій у разі пошкодження майна підприємства через обстріли

      Сумська торгово-промислова палата опублікувала на сайті чек-лист дій у разі пошкодження/знищення майна підприємства.

      Так, вказаними рекомендаціями передбачено наступне:

      І. Негайно після інциденту.

      Забезпечити безпеку працівників: евакуація персоналу; надання допомоги постраждалим тощо.

      2. Викликати відповідні служби:

  • ДСНС – для фіксації надзвичайної події та отримання акта про пожежу та/або акта фіксації знищеного (пошкодженого) майна внаслідок бойових дій, спричинених збройною агресією російською федерацією проти України;
  • Нацполіцію – для складання протоколу огляду місця події та отримання витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань.

      ІІ. Документування збитків.

      1. Задокументувати обставини шляхом фото-, відео- фіксації, отримання свідчень очевидців.

      2. Отримати акт обстеження пошкодженого/зруйнованого майна, для чого необхідно подати заяву до органу місцевого самоврядування або військової адміністрації для формування комісії.

      3. Видати наказ підприємства про затвердження комісії для обстеження пошкодженого приміщення/майна, а також оформити протокол місця події/обстрілу.

      4. Скласти внутрішній акт про втрату/знищення майна:

  • наказом створити комісію з проведення позапланової інвентаризації;
  • оформити акт на списання, до якого долучити фото, відео, пояснення;
  • залучити бухгалтера, матеріально відповідальних осіб.

      5. Оформити списання майна в бухгалтерії (на підставі актів та облікових документів списати зруйновані основні засоби, запаси, товари тощо).

      ІІІ. Повідомлення державних органів і ділових партнерів.

      1. Повідомити Державну податкову службу:

  • подати заяву у довільній формі про форс-мажор;
  • додати копії актів, фото, документів.

      2. Повідомити контрагентів та банківські установи:

  • постачальників/замовників – про неможливість виконання договорів;
  • банки, лізингові компанії, кредиторів з додаванням підтверджень.

      3. Отримати сертифікат про форс-мажор, для чого необхідно звернутися до регіональної Торгово-промислової палати.

  • IV. Кадрові дії та організаційні рішення.
  •       1. Оформити простій підприємства (за необхідності):

    • оформити наказ про простій з посиланням на форс-мажор;
    • здійснити повідомлення працівників;
    • здійснювати табелювання працівників з кодом «І» або «22».

          Звертаємо увагу на те, що оплата праці під час простою здійснюється у розмірі не менше 2/3 тарифної ставки (ст. 113 Кодексу законів про працю України від 10.12.1971 №322-VIII, надалі – КЗпП)

          2. Оформити увільнення працівників від роботи (за необхідності):

    • на підставі заяви і наказу або тільки наказу;
    • без збереження заробітної плати.

          За згодою сторін як альтернативний варіант можна оформити відпустку, переведення, часткову зайнятість.

          3. Тимчасове або повне припинення діяльності (за необхідності):

    • реєстрація змін до ЄДР (закриття підрозділів тощо);
    • скорочення штату (згідно зі ст. 40 КЗпП з дотриманням всіх процедур).
  • V. Архівування та підготовка до відшкодування.
  •       1. Завести окрему справу з усіма документами:

    • у паперовій та електронній формах;
    • підтвердження: протоколи, акти, фото, листування, розпорядження, накази, витяги тощо.

          2. Звернутися за компенсацією/допомогою у відновленні:

    • до місцевої/обласної адміністрації, ЦНАП;
    • до Мінекономіки, Фонду відновлення;
    • відповідно до умов Міжнародних програм.

    КОНТАКТИ

    KGBS Ukraine
    01032, м. Київ, вул. Саксаганського, 106/11, оф. З

    info@kgbs.com.ua