Вимоги щодо складення та подання звітності для податкового контролю визначено п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до пп. 39.4.3 п. 39.4 ст. 39 ПКУ платники податків, що здійснюють контрольовані операції, повинні складати та зберігати документацію з трансфертного ціноутворення за кожний календарний рік (звітний період для цілей податкового контролю за трансфертним ціноутворенням встановлено пп. 39.4.1 п. 39.4 ст. 39 ПКУ).
Документацію з трансфертного ціноутворення платники податків подають протягом 30 календарних днів з дня отримання запиту центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (пп. 39.4.4 п. 39.4 ст. 39 ПКУ). Така документація подається щодо контрольованих операцій, зазначених у запиті контролерів.
Вказаний запит надсилається не раніше 1 жовтня року, що настає за календарним роком, в якому таку контрольовану операцію (операції) було здійснено.
Отже, якщо платник податків, який здійснює контрольовані операції, зобов’язаний подати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції (п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПКУ), а відповідну документацію платник має надати після надходження запиту від контролюючого органу.
Документація з трансфертного ціноутворення (сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі) повинна містити таку інформацію, визначену пп. 39.4.6 п. 39.4 ст. 39 ПКУ:
а) дані про особу (осіб), яка є стороною контрольованої операції, та про пов’язаних осіб платника податків (у звітному періоді, в якому здійснювалася контрольована операція, та на момент подання документації), а саме:
контрагента (контрагентів) контрольованої операції;
фізичних осіб, які є кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) платника податків (за наявності);
осіб, які безпосередньо (опосередковано) володіють корпоративними правами платника податків у розмірі 25 і більше відсотків;
осіб, корпоративними правами яких у розмірі 25 і більше відсотків безпосередньо (опосередковано) володіє платник податків.
б) загальний опис діяльності групи компаній (включаючи материнську компанію та її дочірні підприємства), у тому числі організаційну структуру такої групи, опис господарської діяльності цієї групи, політику трансфертного ціноутворення, інформацію про осіб, яким платник податків надає місцеві управлінські звіти (назва держави, на території якої такі особи утримують свої головні офіси);
в) опис структури управління платника податків, схема його організаційної структури із зазначенням загальної кількості працюючих осіб та в розрізі окремих підрозділів платника податків станом на дату операції або на кінець звітного періоду;
г) опис діяльності та стратегії ділової активності, що провадиться платником податків, зокрема, економічні умови діяльності, аналіз відповідних ринків товарів (робіт, послуг), на яких проводить свою діяльність платник податків, основні конкуренти;
ґ) відомості про участь платника податків у реструктуризації бізнесу або передачі нематеріальних активів у звітному або попередньому році з поясненням аспектів цих операцій, що вплинули або впливають на діяльність платника податків;
д) опис контрольованої операції із зазначенням ланцюга постачання (створення вартості) товарів (робіт, послуг) у контрольованій операції.
е) опис товарів (робіт, послуг), включаючи фізичні характеристики, якість і репутацію на ринку, країну походження і виробника, наявність товарного знаку та іншу інформацію, пов’язану з якісними характеристиками товару (роботи, послуги).
є) відомості про фактично проведені розрахунки у контрольованій операції (сума та валюта платежів, дата, платіжні документи);
ж) чинники, які вплинули на формування та встановлення ціни, зокрема бізнес-стратегії сторін операції (за наявності), які істотно впливають на ціни товарів (робіт, послуг);
з) функціональний аналіз контрольованої операції: відомості про функції осіб, що є сторонами (беруть участь) у контрольованій операції, про використані ними активи, пов’язані з такою контрольованою операцією, та економічні (комерційні) ризики, які такі особи враховували під час здійснення контрольованої операції;
и) економічний та порівняльний аналіз:
і) відомості про проведене платником податку самостійне або пропорційне коригування податкової бази та сум податку відповідно до пп.пп 39.5.4 і 39.5.5 п. 39.5 ст. 39 ПКУ цієї статті (у разі його проведення);
ї) якщо платник входить до міжнародної групи компаній:
копії істотних внутрішньогрупових угод, що впливають на ціноутворення в контрольованій операції;
копії договорів про попереднє узгодження ціноутворення, податкових роз’яснень компетентних органів держав (територій), що застосовуються в угодах між учасниками міжнародної групи компаній щодо контрольованої операції і в підготовці яких не брав участі центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику;
й) копія аудиторського висновку щодо бухгалтерської (фінансової) звітності платника податків за звітний період (звітні періоди), за які подається документація з трансфертного ціноутворення (якщо його наявність є обов’язковою для платника податків);
к) копії договорів (контрактів) та будь-які доповнення до них, за якими здійснювалася контрольована операція.
Отже, підготовка документації з трансфертного ціноутворення є досить складним процесом, який потребує не лише підбору договорів та первинних документів, а також проведення якісного функціонального, економічного та порівняльного аналізу контрольованої операції, для чого необхідні відповідний досвід та знання.
Наша компанія готова надати послуги з підготовки документації з трансфертного ціноутворення, надати рекомендації та допомогу з будь-яких питань, що виникають в процесі складення та подання звітності для податкового контролю.